Προβλήματα Σχολικής Στέγης στη Στερεά Ελλάδα - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Προβλήματα Σχολικής Στέγης στη Στερεά Ελλάδα

Για άλλη μια φορά, η στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, της Ενωτικής Περιφερειακής Κίνησης στη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ήταν υπεύθυνη και εποικοδομητική  αναδεικνύοντας, μέσω συγκεκριμένων προβλημάτων,  την αδυναμία της τοπικής αυτοδιοίκησης να αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα της σχολικής στέγης στη Στερεά Ελλάδα. 

Εισηγητής του σοβαρού αυτού θέματος ήταν ο Περιφερειακός Σύμβουλος κος Αλεξίου Ιωάννης ο οποίος ως εκπαιδευτικός και αιρετός του Περιφερειακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ευβοίας γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα και συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξή τους. 

Στο τέλος της εισήγησης ο κος Αλεξίου κατέθεσε στα πρακτικά του Συμβουλίου: 

Α) Προτάσεις της Ενωτικής Περιφερειακής Κίνησης για την αναδιαμόρφωση της πολιτικής συντήρησης και κατασκευής σχολικών κτιρίων και

Β) Φωτογραφίες από το προαύλιο χώρο του Σχολικού Συγκροτήματος του ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Μαντουδίου για να ενημερωθούν όλοι οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί εκεί για την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών. Ζήτησε άμεσα την παρέμβαση της Περιφερειακής Αρχής. 

Αναλυτικά η δήλωση του κου Αλεξίου στην ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
το θέμα της σχολικής στέγης είναι ένα από τα πιο σοβαρά θέματα που θα έπρεπε η τοπική αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού να το έχει πολύ ψηλά στην ατζέντα της, επειδή αφορά  την ασφάλεια και υγιεινή των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Τα περιστατικά που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, συνιστούν εκδοχές μιας χρόνιας δομικής αδυναμίας τόσο στη συντήρηση όσο και στην κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων.

Αναφέρομαι, εν τάχει, σε δύο άκρως επικίνδυνα περιστατικά:

στο Λύκειο Δομοκού όπου τμήμα οροφής κατέρρευσε την ώρα μαθήματος 

στον Άγιο Στέφανο Δομοκού όπου υποχώρησε η μεγάλη σιδερένια πόρτα στο προαύλιο χώρο του σχολείου και πλάκωσε νήπιο 6 ετών 
Και στις δύο περιπτώσεις ο ηλεκτρονικός τύπος έγραψε… τυχεροί οι μαθητές, μάλιστα για το 2ο περιστατικό έγινε αναφορά σε εκπαιδευτικό site πανελλαδικής εμβέλειας

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η πολιτική της σχολικής στέγης πέρασε από το επίπεδο ευθύνης της κεντρικής κυβέρνησης στο επίπεδο ευθύνης των Ο.Τ.Α. καταργώντας  μάλιστα το 2013 οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ  τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ) που είχε την εμπειρία και την τεχνογνωσία για τέτοια θέματα εντάσσοντάς τον στο ΚΤΥΠ. 

Οι Ο.Τ.Α. λοιπόν ανέλαβαν τα σχολεία, ενισχύθηκαν όμως σε υλικούς και ανθρώπινους πόρους; ΟΧΙ!
Η υποχρηματοδότηση και η έλλειψη τεχνογνωσίας και του προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα οι Ο.Τ.Α. να δυσκολεύονται στις κατασκευαστικές παρεμβάσεις σχολικών έργων…που αδρανούν για χρόνια.

1. Να αναφέρω εδώ την περίπτωση του ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας; Εδώ εμπίπτει. Ήταν να παραδοθεί τέλος Μαρτίου, τι γίνεται θα πάρει νέα παράταση; Μέχρι πότε; Αν πάρει και άλλη που πάμε;

2. Καθυστέρηση και για την ολοκλήρωση του νέου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις  Χαλκίδας.. Ξέρετε, κάθε χρόνο αποκλείουμε περί τα 20 παιδιά από το να ακολουθήσουν το όνειρό τους στη μουσική διότι αντί με 6 τμήματα το Μουσικό Σχολείο Χαλκίδας λειτουργεί με τρία τμήματα λόγω χωρητικότητας. Χάνουμε ταλέντα όπως τον 12χρονο Στέλιο Κερασίδη που θεωρείται παγκόσμια μουσική ιδιοφυΐα και καταχειροκροτήθηκε στο STAR FORUM 2O24. Όπως μαθαίνουμε του έχουν ήδη προτείνει να φοιτήσει σε φημισμένο μουσικό σχολείο στο Λονδίνο… 

Τα εξαιρετικά ταλέντα γεννιούνται στην Ελλάδα , αλλά διαπρέπουν στο εξωτερικό και για αυτό κάποιοι έχουν ευθύνη!!!  
Αυτό το ανέφερα για να σας πω ότι πρέπει να τρέξετε στη περίπτωση του Μουσικού Σχολείου….(έχω κάνει ερώτηση και δεν έχω ακόμη απάντηση). 

3. Άφησα για το τέλος το σοβαρό θέμα του Λυκείου, ΕΠΑΛ και ΕΣΠ ΕΠΑΛ Μαντουδίου. Γνωρίζετε τι συμβαίνει εκεί; Τί συνθήκες επικρατούν; Ο Διευθυντής έδωσε συνέντευξη στον τύπο αγανακτισμένος (διότι δεν έχει πάρει απάντηση μετά από δυο επιστολές που έχει αποστείλει στο Δήμο) όπου περιγράφει την άθλια κατάσταση που επικρατεί στο σχολικό συγκρότημα. Είχα άμεση επικοινωνία μαζί του και μου επιβεβαίωσε ότι οι αρμόδιοι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης έχουν ενημερωθεί μετά τις πλημμύρες  2023. Σας παραθέτω φωτογραφίες για να έχετε μια εικόνα: 

Ο χώρος είναι απροστάτευτος μιας και η περίφραξη έχει υποστεί ζημιές και η είσοδος στο σχολικό χώρο είναι ελεύθερη για…..όλους!!! 

Μέσα στο προαύλιο χώρο υπάρχουν ετοιμόρροπες κατασκευές, επικίνδυνες για τα παιδιά.

Το καλοριφέρ δεν έχει την δυνατότητα να δουλεύει ανά όροφο… έτσι το ΕΣΠ ΕΠΑΛ που λειτουργεί το απόγευμα στο ισόγειο για ζεστάνει τις αίθουσές του ζεσταίνει όλο το κτήριο…ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ….

Καλωδίωση για το ιντερνετ δεν υπάρχει στις αίθουσες…ενώ απαιτείται και νέα ηλεκτρολογική και υδραυλική εγκατάσταση.

Μου ανέφερε ο διευθυντής ότι σε έντονη βροχόπτωση τα φερτά υλικά από τον ποταμό που συνορεύει με το σχολείο εισέρχονται στην αυλή, πρέπει να γίνουν εργασίες στη κοίτη του ποταμού…

Φρεάτια ανοικτά κατά μήκος της εισόδου, παγίδες δλδ για τα παιδιά, μεγάλος κίνδυνος για τραυματισμό τουλάχιστον…

Στο ΕΣΠ ΕΠΑΛ παρευρεθήκατε στα εγκαίνια.. Τι ακριβώς εγκαινιάσατε; Το ξέρετε ότι μέχρι σήμερα που μιλάμε δεν έχει ιδρυθεί ούτε ένα εργαστήριο; Το ξέρετε ότι για να ιδρυθεί έπρεπε να βεβαιώσει ο δήμος ότι θα αναλάβει το κόστος κατασκευής των εργαστηρίων; Τίποτα από όλα αυτά δεν έχει συμβεί και θα έχουμε πτυχιούχους χωρίς εργαστήρια. 

Η ρίζα του προβλήματος ξέρετε τελικά ποια είναι; Παράγονται ανισότητες ως προς το σχολικό περιβάλλον λόγω των διαφορετικών δυνατοτήτων ανάμεσα στους Ο.Τ.Α. και αυτό δεν είναι αποδεκτό.
Μπορεί η Περιφέρεια να μην είναι αρμόδια για τις συντηρήσεις των σχολικών μονάδων αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που αναλαμβάνετε την ευθύνη αυτή. Με ποια κριτήρια αναλαμβάνεται εσείς την ευθύνη αυτή; Μπορείτε να μας τα υποδείξετε;  

Προτείνουμε λοιπόν: 

Την αναδιαμόρφωση της πολιτικής συντήρησης και κατασκευής σχολικών κτιρίων με βασικούς πυλώνες τον συνδυασμό παρεμβάσεων σε πολλαπλά επίπεδα (σχολική μονάδα, Ο.Τ.Α  Α΄και Β΄ Βαθμού) και την αξιοποίηση της υπάρχουσας τεχνογνωσίας από τους φορείς που αποδεδειγμένα την κατέχουν όπως ο (ΚΤΥΠ).

Να θεσμοθετηθούν σχολικές επιτροπές ανά συστάδα μονάδων που θα είναι περισσότερο ευέλικτες από τις κεντρικές επιτροπές των Δήμων, θα εξασφαλίζουν γρήγορες αγορές υλικών και εξοπλισμού.

Την ίδρυση ενός παρατηρητηρίου για την Παιδεία ή μια Διευρυμένη επιτροπή παιδείας ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού ώστε από την αρχή να γνωρίζουμε ποια προβλήματα υπάρχουν και πότε μπορεί να παρέμβει η Περιφέρεια για να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις.

Εισηγηθείτε αλλαγή στο νόμο ώστε η Περιφέρεια μαζί με τους δήμους να είναι συναρμόδιοι φορείς για τα σχολικά κτίρια.

Κύριε Περιφερειάρχα,
αν οι παραπάνω προτάσεις μας θεωρείτε ότι μπορούν να προσφέρουν στην επίλυση, αν όχι όλων, κάποιων προβλημάτων, σας παρακαλούμε θερμά να τις προωθήσετε στην επιτροπή παιδείας στην ΕΝΠΕ ώστε να φτάσουν ως προτάσεις στο Υπουργείο Παιδείας…
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η εκπαίδευση είναι αγαθό ύψιστης αξίας και ανθρώπινο δικαίωμα και είναι υποχρέωση της Πολιτείας να το εξασφαλίσει σε όλους!

Σας Ευχαριστώ Θερμά
Γιάννης Αλεξίου
Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
Ενωτική Περιφερειακή Κίνηση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages