Πότε θα ολοκληρωθεί επιτέλους το πλαίσιο λειτουργίας υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια υδροπλάνων στη Σκύρο και σε άλλους προορισμούς στην Εύβοια - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Πότε θα ολοκληρωθεί επιτέλους το πλαίσιο λειτουργίας υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια υδροπλάνων στη Σκύρο και σε άλλους προορισμούς στην Εύβοια

Ο Βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Συμεών Κεδίκογλου, με Ερώτηση που καταθέτει προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας, αναδεικνύει στη Βουλή την ανάγκη ολοκλήρωσης του πλαισίου λειτουργίας υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια υδροπλάνων στη Σκύρο και σε άλλους προορισμούς στην Εύβοια και σε όλη τη χώρα.  

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

Υποδομών και Μεταφορών,
Ναυτιλίας 
και Νησιωτικής Πολιτικής.

Θέμα: «Πότε θα ολοκληρωθεί επιτέλους το πλαίσιο λειτουργίας υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια υδροπλάνων στη Σκύρο και σε άλλους προορισμούς στην Εύβοια και σε όλη τη χώρα;»

To Λιμενικό Ταμείο Σκύρου ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του 2025 ότι, σύμφωνα με την εταιρεία «Hellenic Seaplanes», σε συνεργασία με την Πολιτεία και τις τοπικές αρχές, εντάχθηκαν ως «στρατηγικοί προορισμοί» για πτήσεις υδροπλάνων ο Βόλος, η Καλαμάτα και η Σκύρο, όπου –πέραν των αδειοδοτημένων υδατοδρομίων– εγκρίθηκαν και υδάτινα πεδία (θαλασσοδιάδρομοι). Ειδικά για τη Σκύρο, επισημαίνεται ότι το υδατοδρόμιο έχει υλοποιηθεί από το 2023, ενώ εγκρίθηκε και το υδάτινο πεδίο, διευρύνοντας τις δυνατότητες εξυπηρέτησης δρομολογίων. Παράλληλα, η ίδια εταιρεία είχε ανακοινώσει τον Δεκέμβριο του 2024 την έγκριση πτήσεων για Βόλο, Καλαμάτα και Σκύρο, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα «προετοιμάζεται για λειτουργία υδροπλάνων το 2025», χωρίς ωστόσο να παρατίθεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εμπορικής έναρξης ανά προορισμό.

            Ωστόσο, το οριστικό πλαίσιο λειτουργίας των σχετικών υποδομών σε όλη τη χώρα εξακολουθεί να εκκρεμεί. Σε κυβερνητικό επίπεδο, οι διαβεβαιώσεις ότι τα υδροπλάνα θα ξεκινήσουν εμπορικές πτήσεις ήταν αλλεπάλληλες, το 2019, το 2020 και το 2023, από τον τότε Υπουργό Ανάπτυξης, ωστόσο μέχρι και σήμερα δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, μάλιστα, δήλωνε τον Φεβρουάριο του 2024, ότι «τα υδροπλάνα μπαίνουν στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών» και ότι «τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν δρομολόγια στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα στη γραμμή Πάτρα-Κέρκυρα-Παξοί». Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα, τον Οκτώβριο του 2024 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, υπό τον Υφυπουργό Μεταφορών και τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για τη μετατροπή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου αδειοδότησης των υδατοδρομίων και τη σύνταξη νέου σχεδίου αδειοδότησης και λειτουργίας τους, το οποίο δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί.  

            Τέλος, από πρόσφατα δημοσιεύματα, πληροφορούμαστε ότι για τη «μελέτη κυματικής διαταραχής», που απαιτείται για την λειτουργία των υδατοδρομίων αλλά και των (προκαταρκτικών) υδάτινων πεδίων, στο προσχέδιο του σχετικού νομοσχεδίου προβλέπεται ότι τα απαιτούμενα στατιστικά στοιχεία σε βάθος πενταετίας μπορούν να αντληθούν από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) και άλλους φορείς. Ωστόσο, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα,  σε σχετική σύσκεψη που έγινε -πριν τον τελευταίο ανασχηματισμό- με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι υπεύθυνοι της ΕΜΥ δήλωσαν πως δεν διαθέτουν τέτοια στοιχεία σε βάθος πενταετίας.

            Επομένως:

Επειδή η σημασία της αερο-θαλάσσιας συνδεσιμότητας για τη Σκύρο (όπως και για άλλες περιοχές σε όλη τη χώρα) είναι κομβική για τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά και για την ανάπτυξη του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας, απαιτούνται σαφείς απαντήσεις για την έναρξη λειτουργίας του νέου πλαισίου, και

επειδή πιθανότατα μέχρι το τέλος του έτους δεν θα πετούν υδροπλάνα με εμπορικές πτήσεις, παρά τις συνεχείς κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, γεγονός που δημιουργεί απογοήτευση και ερωτήματα στις τοπικές κοινωνίες που αναμένουν να επωφεληθούν,  

ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Πότε θα ολοκληρωθεί το νέο νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, ώστε να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια των υδροπλάνων στη Σκύρο και σε άλλους προορισμούς σε όλη τη χώρα;                                                                                                                                  

2.  Ποιο είναι το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα έναρξης εμπορικών πτήσεων υδροπλάνων από και προς Σκύρο; Ποιες οι συγκεκριμένες ημερομηνίες-ορόσημα (δοκιμαστικές, πιστοποιητικές, κανονικές πτήσεις κ.λπ.


3.Όταν ξεκινήσουν οι ]εμπορικές πτήσεις, προβλέπεται πολιτική ναύλων με ειδικές τιμές για μόνιμους κατοίκους και ευάλωτες ομάδες, αλλά και μηχανισμός για τη διασφάλιση τακτικών δρομολογίων καθ’ όλο το έτος; Θα εξασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα με υφιστάμενες αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις (π.χ. συντονισμός ωραρίων, έκδοση εισιτηρίων), ώστε να μεγιστοποιηθεί το όφελος για την τοπική κοινωνία;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages