ΑΠΟ
ΓΕΦΥΡΑ ΖΩΗΣ ΣΕ ΒΟΜΒΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Όταν η συντήρηση
μπορεί να γίνει η σπίθα για τα επόμενα Τέμπη
(Ανάλυση προτάσεων Γραμματείας Κινήματος
Δημοκρατίας Εύβοιας)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ø Δρομολόγια
με πλοία για φορτηγά
Αντί να μπαίνουν τα μεγάλα φορτηγά μέσα στην πόλη και να
μπλοκάρουν τις γέφυρες, μπορούν να εξυπηρετούνται με πλοία που θα εκτελούν τη
γραμμή Χαλκίδα – Νέα Αρτάκη ή Χαλκίδα – Μπούρτζι. Έτσι, οι νταλίκες και τα
βαρέα οχήματα θα περνούν απέναντι χωρίς να επιβαρύνουν το κέντρο. Είναι μια
λύση που μπορεί να στηθεί γρήγορα, με προσωρινές ράμπες και μίσθωση πλοίων. Το
κόστος μπορεί να καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό με επιδότηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ώστε
να είναι πιο συμφέρουσα (από πλευράς κόστους και χρόνου) αυτή η επιλογή, από το
να διασχίσουν τη Χαλκίδα μέσω της Παλαιάς Γέφυρας.
Ø Υποχρεωτική
χρήση της γραμμής Ωρωπός – Ερέτρια για φορτηγά
Όλα τα φορτηγά που έρχονται από Αθήνα και θέλουν να πάνε
στη Νότια Εύβοια δεν έχουν κανέναν λόγο να περνούν από Χαλκίδα. Με μια απλή
απόφαση του Υπουργείου, μπορούν να υποχρεωθούν να χρησιμοποιούν τη γραμμή
Ωρωπός – Ερέτρια. Αν το εισιτήριο επιδοτηθεί και τα δρομολόγια πυκνώσουν, η
επιλογή αυτή θα είναι η πιο συμφέρουσα. Έτσι η πόλη θα ανακουφιστεί από
τεράστιο όγκο κίνησης.
Ø Μικρά
σκάφη για επιβάτες από ακτή σε ακτή
Μπορούν να δρομολογηθούν μικρά, κλειστά σκάφη που θα
συνδέουν Κάνηθο, Δροσιά και Αυλίδα με το κέντρο της Χαλκίδας. Με αυτό τον τρόπο
χιλιάδες πολίτες δεν θα χρειάζεται να διασχίσουν τη γέφυρα με το αυτοκίνητο. Θα
μπορούν να παρκάρουν κοντά στον προβλήτα ελλιμενισμού του μεταφορικού σκάφους,
να επιβιβαστούν σε αυτό και να βρεθούν στο κέντρο της πόλης άνετα, γρήγορα και
οικονομικά. Η παρούσα δεν αποτελεί νέα ιδέα. Οι παλαιότεροι θυμούνται τον Κύκνο
και τις Μπανιέρες.
Ø Μικρά
λεωφορεία στο κέντρο
Σήμερα η Χαλκίδα εξυπηρετείται από μεγάλα και δυσκίνητα λεωφορεία
που δεν μπορούν να κινηθούν με άνεση στους στενούς δρόμους της πόλης.
Απαιτούνται περισσότερα μικρά και σύγχρονα λεωφορεία, που θα κινούνται σε σταθερές
κυκλικές γραμμές στους βασικούς οδικούς άξονες γύρω από το κέντρο, αλλά και
περιφερειακά. Έτσι θα μειωθούν τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στο εμπορικό κέντρο
και θα δοθεί διέξοδος στους πολίτες που θέλουν να κινηθούν γρήγορα και φθηνά,
αποφεύγοντας τις ουρές και τις ώρες αναμονής στις στάσεις.
Ø Ηλεκτρονικές
πινακίδες και δυναμική ρύθμιση τροχαίας
Στις εισόδους της πόλης μπορούν να τοποθετηθούν Ενημερωτικές
Ηλεκτρονικές Πινακίδες, οι οποίες θα ενημερώνουν τους οδηγούς με ροή
πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για τα εξής: σε πόση ώρα θα φτάσουν σε
κεντρικούς κόμβους, που υπάρχει μποτιλιάρισμα, ποια είναι η εναλλακτική
διαδρομή ή αν τους εξυπηρετεί κάποιο σκάφος μεταφοράς. Παράλληλα, η Τροχαία
μπορεί να ρυθμίζει τα φανάρια με ευέλικτο τρόπο, ώστε να παραχωρείται
προτεραιότητα στα ρεύματα που κάθε φορά θα παρουσιάζουν συμφόρηση.
Ø Ειδικός
διάδρομος για ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ
Πρέπει να οριστεί συγκεκριμένη διαδρομή ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ
ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ που θα μένει πάντα ανοιχτή για τις επείγουσες μετακινήσεις
οχημάτων όπως ασθενοφόρων, πυροσβεστικών και περιπολικών. Να χαραχθεί ειδική διαγράμμιση
επί του οδοστρώματος, να τοποθετηθεί ειδική σήμανση και να υπάρξει ενημέρωση
των οδηγών ότι ο συγκεκριμένος διάδρομος δεν εμποδίζεται από τα παράπλευρα
οχήματα. Η ασφάλεια των πολιτών προηγείται όλων.
Ø Τηλεργασία
και τηλεκπαίδευση για λίγες ημέρες
Αντέξαμε μήνες σε καραντίνα, μπορούμε να αντέξουμε δέκα ή τριάντα ημέρες με τηλεργασία και τηλεκπαίδευση. Δημόσιες υπηρεσίες, ασφαλιστικά γραφεία, ακόμα και σχολεία μπορούν για αυτό το διάστημα να δουλέψουν εξ αποστάσεως. Κάθε αυτοκίνητο που παραμένει σε θέση στάθμευσης είναι μια ανάσα για την πόλη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου